HotWaterMusiC

pardon me, you got light?

2/10/09

(bkz: ferik?)

  feriği biçok kez kullanmama rağmen anlamını bilmiyordum, hoşuma gittiği için kullandığım kelimelerden biriydi sadece.(adırs: muşamba, kenafir, hodbin, peştemal, köstü*, bulaşık-byzhnm-) anlamına bakim dedim, ve baktım. ayndınlatiim şimdi sizi. feriğin bir anlamı, eski dilde "tümgeneral" anlamına gelmekte, diğer anlamı da tavuğun tavuklukla civcivlik arasındaki gelişme evresi imiş. yani bi nevi ergenlikten çıkan ve çocuk yapmayı bekleyen bir baaayan."ergenlikten çıkmış bakire tavuk"! kullandığım şahıs itibariyle pek bişey ifade etmiyor zaten, boşver kelime haznene bi tane daha eklendi mutlu ol.(bkz:mutlu ol bu bir emirdir!)feriğim aradı bugün, bizim okulun alman dili edebiyatına gelsem nasıl olur diyor. benim de elime bi fırsat geçmiş, değerlendirmezsem olmaz felsefesiyle, okulun binbirtütlü ezik halini unutup "gel, gel sarışınım geel" tarzında "tabi olum gel tabi, harika olur,müthiş olur, mükemmel olur" dedim. gerçekten de olur yani. tereddütü, acaba 2 sene ingiliz dili edebiyatı okuduktan sonra alman diline geçsem zaman kaybı olur mu tarzındaydı. tabi haklı, ben de bu sene bölümü değiştirme planları yaparken, vazgeçmemin nedeni zaman kaybı olacağındandı. ama bu zaman kaybı olur mu olmaz mı tantanasının nedeni en başta yaptığımız hayati bir hatadan kaynaklanıyor tabi."pahalı olan mal kaliteli maldır" anlayışıyla paralel bir hata yaptım kendi adıma, "puanı yüksek olan üniversite iyi üniversitedir, puanı yüksek olan bölüm iyi bölümdür" saçmalığına inanarak seçtim marmara tercümanlığı. alakası yok tabi ki de. onun yerine ingilizce dışında "rusça, almanca, fransızca vs." bölümlerden birini okuyup hem ingilizce hem de bahsi geçen dillerden birini öğrenip mezun olarak çok güzel, akıllıca ve mantıklı bi hamle yapabilirdik gelecek adına, ama olmadı işte.-büyük bi günah işlemişiz demek ki, büyüksün yareppim, adaletin de öyle- boku bokuna okuyacaz şimdi bu bölümü, hem de mezun olunca çevirmenlik yapmayacağımı bile bile. en koyanı da bu galiba, ilgili bölümün mezunu olup o işi yapmayacak olmak. hani güzel bir bölümden mezun olursun, hayat şartlarına göre başka bi iş yaparsın mezun olduktan sonra, o ayrı mesele de, bu işi 2. sınıftayken yapmayacağını bilmek bambaşka bir mesele-gad biles as- herneyse zükerim ya neyse ne..bindik bi alamete gidiyoz kıyamete, ölümlü dünya boşveeer=)

0 ÇemkireN :

Archive

  • 12 (4)
  • 1 (3)
  • 2 (10)
  • 3 (2)
  • 4 (1)