HotWaterMusiC

pardon me, you got light?

2/6/09

HanK vol.1

biri beni durdursun-maskeeeee-! hem bir günde 2 tane, hem de 2 gün art arda yazabildiğimin farkındalığıyla haklı gururumun hazzıyla coşmuş bulunmaktayım. bu yazıyı kimine göre hergele, kanunsuz, pis bir moruk olan kimine göre de büyük üstad, klas sarhoş, kaliteli at yarışçısı olan ve "kendimi ibne gibi hissediyordum, bu hiçbirşey hissetmemekten daha iyiydi" diyen kadın azmanına olan boynumun borcunu yerine getirmek için yazıyorum. az önce yazmış olduğum "unamethedrama,iplaythepart" yazısından hemen sonra aklıma geldi blogdaki hemen herşeyin -blog ismi, blog başlığı, profildeki geçerli ad-soyad vs.- o hergeleden çalıntı olduğu ve bugüne kadar da onun hakkında tek bir kelam etmemiş olmam. bu heriften söz etmişken bu herifle beni tanıştıran feriğim,fidanım, sevdalıma selam etmeden geçmeyim.-zaten şu sıralar beni sevmediğini söylüyor, izmire çağırıyor, gitmiyorum diye benimle gündelik hayatımın içindeki sıradan insanlar gibi konuşuyor.sevgililer gününden sonra da böyle devam ederse çok ciddi demektir :D herneyse bukowskiden bahsettim şu ana kadar. sindire sindire ve bol bol alıntı yapmayı düşünüyorum Güneş İşte Burdayım adlı ve röportajlarından oluşan kitabından, aklıma geldikçe. van, tuu, trii, forooo...


Editörün notu: time dergisi charles bukowski'yi "amerikan ayak takımının mümtaz şairi," olarak nitelendirdi. ancak şair gerçek hayran kitlesini avrupa'da buldu. bukowski bugün dünyanın en çok okunan şairlerinden biri. Bukowski'nin 32 şiir kitabı, 5 öykü derlemesi ve 4 romanı var. en iyi bilinen eserleri Ekmek Arası, Kadınlar, Sıcak Su Müziği(hotwatermusic :D ), Ölüler Böyle Sever, Postane, Sıradan Delilik Öyküleri ve Bana Aşkını Getir.
ilk senaryosundan yapılan filmin -Bar Sineği- başrollerinde mickey rourke ve faye dunaway'in oynadığı, yönetmenliğini barbet schroeder'in yaptığı film bukowski'nin gençlik döneminden birkaç günü kapsıyor. barsineği'nin iki esas karakteri henry ve wanda amerikan toplumunun yakasına yapışan mumyalanmış yaşam tarzından kaçmaya çalışan iki kişidir," bukowski'ye göre. "henry ile wanda teslimiyetin canlı ölümünü kabullenmeyi reddederler. bu film onların cesur deliliklerine odaklanmaktadır."


barlar üzerine:
barlara pek gitmiyorum artık. sistemimden çıkardım onları. şimdi bir bara girdiğimde öğürüyorum, o kadar çok bar gördüm ki, yetti bana -gençken yapılacak iştir bara gitmek, biliyor musun, bir hatun kaldırmaya çalışmak, birileriyle dövüşmek filan, bütün o maço saçmalık - benim yaşımda yapılacak iş değil. barlara işemek için giriyorum artık. yıllarımı geçirdim barlarda. bara girip kusmak için doğru helaya giderdim, oraya varmıştı iş.

0 ÇemkireN :

Archive

  • 12 (4)
  • 1 (3)
  • 2 (10)
  • 3 (2)
  • 4 (1)